Home Sweet Home!

Het is alweer een hele tijd geleden dat we een blog hebben geplaatst en er is in de tussentijd ook alweer mega veel gebeurd!

Ten eerste zijn we weer thuis! Op vier mei zijn we 's avonds weer geland op schiphol en hebben we gister al lekker vijf mei kunnen vieren en veel bekenden alweer kunnen zien.

Ik zal even een korte beschrijving geven van onze laatste avonturen..

Na Vietnam zijn we opgesplitst en ben ik dus naar Thailand gegaan om daar een paar daagjes alleen te reizen en dan Luuk op te halen in Bangkok en Marielle ging naar Laos.

In Thailand ben ik de eerste dag en nacht in Bangkok gebleven om toen een paar daagjes aan het strand te liggen in Hua Hin. Een echt toeristisch strandplekje in Thailand. Daar ontmoette ik snel twee meisjes waar ik mee omging die daagjes. Het was wel heel gek om in je eentje te reizen maar ik hoefde niet lang alleen te zijn en je ontmoet super snel ook nieuwe mensen. Thailand was wel een echt ander land ook, het meest ontwikkeld ook tot nu toe. Het is wel super boeddistisch weer vergeleken met Vietnam en overal wordt de koning geeerd. De royals zijn heel belangrijk en worden ook overal vereerd.
In Hua Hin lekker rustig aan gedaan om toen terug te gaan naar Bangkok om Luuk op te halen, dat was echt wel super leuk! Samen met Luuk nog een paar daagjes in Bangkok gebleven om vanuit daar een reis te plannen naar Chaing Mai, waar we een trekking gingen doen en het waterfestival mee zouden gaan maken. In Chaing Mai gingen we de dag na aankomst een trekking doen en dus voor drie dagen de jungle in. Dat was wel echt super, we hadden een leuke groep en hebben veel gelopen door de jungle. We sliepen in primitieve hutjes en zagen hoe het leven in het bergdorpje er aan toe ging. Tijdens de trekking ben ik nog door mijn enkel gegaan maar dat mocht de pret niet bederven en ging ik verder met een bamboestok gemaakt door de gids en zo kon ik toch de bergen opklimmen. De gidsen van de trekking waren wel een succes, met uitspraken als 'Oh My Boeddha' en 'Sorry Very Big'. Tijdens de trekking hebben we echt veel gelopen en onze spieren hadden daar wel een beetje last van de volgende dag. Ook hebben we met de trekking gebamboeraft, wat inhoud dat we met een vlot de rivier afgingen en op een olifant gezeten.

Het was de laatste dag van onze trekking ook tijd voor het Son Kran Festival! Het nieuwjaar en ook het waterfestival. Ze vieren dan dat het droge seizoen over is en ook de boeddhas worden gereinigd. In Chiang Mai was het groot feest en dus ook gekkenhuis! De straten stonden vol met mensen en iedereen werd natgegooid. Er waren trucks volgeladen met mensen die een waterpistool of emmer hadden waarmee ze iedereen natmaakten en aan de rand van de rivier waar iedereen stond werden voordurend emmertjes naar beneden gegooid om te vullen met water voor een volgend slachtoffer. Het was echt super grappig en we hebben ook een emmertje gekocht en zijn tussen de mensen gaan staan. Het was een echt thai's feest en iedereen was vrolijk. Het duurde drie dagen en daarna zijn we weer terug gegaan naar Bangkok.

In Bangkok aangekomen om 6 uur s'ochtends zijn we met de trein naar Kanchanaburi gegaan waar oa de beroemde Bridge over the River Kwai staat. Dat was wel leuk om te zien en het was daar ook een stuk minder toeristisch, je had meer het gevoel dat je in het echte Thailand zat. Het enige nadeel van dit stadje was dat het waterfestival hier gewoon 5 dagen gevierd werd en we dus met onze backpacks natgegooid werden.. We waren het al snel zat en gingen die avond nog richting het zuiden met een local bus.. Dat was ook niet echt een groot succes maar savonds kwamen we wel al aan in hua hin waardoor we al een heel eind onderweg waren naar het zuiden. De volgende dag naar Koh Tao gegaan, een droomeiland. Zon Zee Strand Palmbomen en een Cocktailtje, heerlijk. Het was ook het minst toeristische eiland waar we geweest zijn en we konden lekker bijkomen van de drukte. We hebben hier nog een snorkeltochtje gedaan waar we erg mooie vissen en jawel! Haaien hebben gezien! Jammer genoeg wel erg verbrand door al dat gesnorkel.. en we konden onze tassen dan ook niet goed meer op onze ruggen dragen.. Toch moest dat want door naar Koh Phangan waar Marielle ook aangekomen was. Dat was dus weer een leuke ontmoeting! Een leuke bungalow gezocht en gevierd dat we weer samen waren. Het was wel een leuk eiland, en redelijk rustig want de beruchte full moon party was net geweest. Toch is het een een partyeiland en hebben we ons goed kunnen vermaken. Lekker op het strand gelegen overdag en na een paar dagen doorgegaan naar Koh Phi Phi, aan de andere kust van Thailand. Daar zouden we onze laatste dagen doorbrengen voordat we naar Bangkok gingen om te shoppen.

Ko Phi Phi was ook echt super mooi, je had daar erg mooie bergen en had wel een beetje wat weg van Halong Bay in Vietnam. We hebben ons daar de laatste dagen prima vermaakt in een leuk houten hutje. Nog een keer gesnorkeld (nog mooier dan Ko Tao) en natuurlijk de verjaardag van Marielle gevierd!

Toen was het alweer bijna tijd om naar huis te gaan, helaas. De tijd ging in één keer zo snel! Maar we konden Bangkok niet verlaten met de nodige souvenirs en gingen we dus een combi cultuur en shoppen doen. Dat is zeker gelukt en hebben nog veel leuke dingen kunnen bekijken en kopen in Bangkok.

Op 3mei hebben we eerstLuuk uitgezwaaid om vervolgens zelf op 4 mei sochtends vroeg weg te gaan. Heel erg jammer dat het afgelopen is en nu ik thuis ben is alles zo snel weer normaalmaar we hebben we echt een topreis om op terug te kijken! Leuk dat jullie onze bloghebben gevolgd en het was ook altijd weerleuk om deberichtjes van thuis telezen!

Liefs Femke, Marielle en Luuk

Charelle

Wauw! Wat een super reis hebben jullie achter de rug! Echt stoer dat jullie dit samen gedaan hebben!

Helmy

En net als de vorige schrijfster Marjan, fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn, en ja ook daar is het fijn!!!X Helmy

menno en aaf

Fijn dat jullie weer gezond terug zijn! Ja, het gewone leven heb je weer snel te pakken. Maar...... jullie hebben een geweldige ervaring beleefd, die je nooit meer vergeet! Wie weet wat jullie ooit weer gaan ondernemen!
Wij willen jullie bedanken voor de hele mooie verhalen. Ook wij hebben genoten!!!!!!!!!!!!!
Liefs van Menno, Rocco, Celine, Klae en Aaf

Inge

Wat een belevenissen zeg! Succes met de draad weer oppakken thuis!!!