Het echte Backpacken

Hoi Allemaal!

Even een snel berichtje vanuit Kep, een klein plaatsje aan de kust waar we vandaag aangekomen zijn.

We zijn nu echt aan het backpacken! Vanuit Siem Reap gingen we naar Kratie, met de beroemde zoetwaterdolfijnen.. Ze waren niet echt spectaculair, ze sprongen niet, ze waren niet zo mooi als een echte dolfijn(ronde neus) en in het plaatsje was ook niet veel te beleven. Maaaarrrrr we hebben ze gezien, de dolfijnen die erg zeldzaam zijn en hebben ze zelfs op de foto dus dat kunnen we weer afvinken bij ons to do lijstje. Haha, Kratie stelde niet veel voor maar dat dachten we van te voren eigenlijk al wel. We zijn de volgende dag eigenlijk gelijk door gegaan naar een ander klein plaatsje, Kampong Cham.

Kampong Cham is een klein plaatsje aan de Mekong. We hebben daarfietsen gehuurd enover de bamboobrug( een brug die elk jaar na het regenseizoen weer wordt gebouwd om naar verschillende eilandjes te kunnen) gefietst. Wij dachten we fietsen die eilandjes wel even over en gaan dan via de andere kant weer terug naar ons guesthouse maar we hadden ons even vergist in de afstand en slechtheid van de weggetjes. We hebben in totaal ongeveer 50 km gefietst(hoorden we later). De fietstocht was wel echt super, je fietst echt in de middle of nowhere en door kleine dorpjes heen. Met een verhit hoofd en blond haar maak je dan wel indruk hier in Cambodja! De mensen hier worden namelijk niet rood en zien in de dorpjes ook bijna nooit toeristen. Helemaal kapot kwamen we terug maar het was wel super mooi en leuk om te doen! Kampong Cham was leuker dan Kratie omdat er 's avonds op de boulevard veel te doen was. Er was Line-Dancing wat inhield dat er z'n 100 Cambodjanen hetzelfde dansje deden op Cambodjaanse muziek, grappig om te zien!

Na Kampong Cham was Phnom Penh aan de beurt, de hoofdstad. Daar zijn we 3 nachten gebleven en hebben veel bekeken. We zijn oa naar de Killing Fields geweest en S21 wat allebei plekken zijn waar erg veel mensen vermoord zijn tijdens de Rode Khmer. Het was echt heftig om te beseffen dat in de kamer waar jij liep mensen gemarteld zijn zon 35 jaar geleden. Ook waren er veel botten van mensen te zien die uit de massagraven gehaald zijn en waren er heftige teksten zoals 'boom waar kinderen, vooral babys doodgeslagen werden' of 'in deze boom hing een grote luidspreker om het geschreeuw van de mensen te overstemmen toen ze vermoord werden'. Even slikken dus! We hadden wat Ierse mensen ontmoet waar we een Tuktuk mee gedeeld hadden en we alles mee bekeken hebben. Savonds zijn we daar mee uitgeweest in de stad, dat was wel gezellig want we waren met een hele groep van ons guesthouse. We zijn ook naar het koninglijk paleis geweest en het nationaal museum, niet heel bijzonder maar wel mooi om gezien te hebben! We hebben dus veel cultuur gedaan maar al met al was het een leuke, wel erg chaotische stad.

Na Phnom Penh eindelijk strand! We gingen naar Sihanoukville, de bekendste badplaats van Cambodja. We zijn er 5 dagen gebleven en hebben vooral genotenvan het erg mooie witte strand, de heldere blauwe zee en mooie zonsondergangen!Sihanoukville was een heel relaxt stadje waar je savonds ook heel gezellig wat kon gaan drinken en uitgaan.We zaten super dichtbijhet strand waarde meeste backpackers heengaan ener was dus een gezellig sfeertje! Wehebben in Sihanoukville ook een boottocht gemaakt! Dat was wel heel leuk, we gingen naar verschillende eilandjes en hebben gesnorkeld.We hebben ook het einige beschermde strand van Cambodja gezien (als je de fotos ziet weet je waarom!), wauw wat een mooi strand, palmbomen en strak blauwe zee! Daar hebben we ook in een rivier gelopen door het regenwoud en wat bijzondere planten gezien. Sihanoukville was erg leuk maar ook slopend door het vele uitgaan!

Vandaag zijn we hier aangekomen en gaan hier één nachtje blijven om morgen naar Rabbit Island te gaan. Een eilandje met erg weinig inwoners waar je kan blijven slapen. Het schijnt één van de mooiste eilandjes te zijn van Cambodja en het is er heel rustig en back to basic! Het er nu al zin in om daar lekker bij te komen van Sihanoukville.

Op 3 maart kunnen we Vietnam in en hebben een bus geboekt naar Ho Chi Minh om vanaf daar het land door te trekken naar boven!

Nou dat was even een update van onze belevenissen tot nu toe! Ik (Femke) moest wel even wennen aan het gereis, nu we eigenlijk ons thuis, Smiley's in Siem Reap en het project hebben moeten achterlaten, maar inmiddels ben ik er helemaal aan gewend.

Tot de volgende keer vanuit Vietnam!

Liefs Femke en Marielle!

Sanne

Hee Ladies!
Klinkt gezellig! Lekker van genieten! Morgen gaan wij een dag over de mekong! Even relaxt! Misschien komen we elkaar nog tegen in Vietnam, wie weet! Have fun!! xx

Freerk, Gelske, Douwe, Jesse en Anne

Mooi om weer een up-date te lezen. Wat zien jullie enorm veel. Een hele goede reis naar Vietnam.
Liefs van ons en een dikke kus op afstand.

Charelle

Hee,

Leuk om jullie verhalen te lezen! Ben erg benieuwd naar de nieuwe foto's!

Geniet van jullie reis!

Liefs,

Charelle

menno en aaf

Hallo lieve dames,
Wat hebben jullie weer veel ondernomen. Een hele uitdaging. Grappig die 'fietsvakantie'. Hier in Nederland zijn wij erg verwend. Natuurlijk kan iets tegen vallen, maar jullie maken dit mooi mee. Heel veel plezier in Vietnam. Doe voorzichtig en een goede reis.
Liefs van Menno en Aaf (natuurlijk ook van Rocco en Klae)

Elly Zantman

Hoi Dames,
Wat een bijzondere belevenis moet dit voor jullie zijn,erg leuk dat wij dit met jullie mee kunnen lezen en wat een prachtige foto's.
Nog heel veel plezier daar en geniet!

Laura en Elly Zantman

Inge

Leuk om jullie verhalen te lezen en jullie foto's te bekijken....ben ik zelf ook een beetje op reis! Ik hoef niet te vragen of jullie ervan genieten! Het druipt er vanaf!!

Oom Jan en Tante Loeki

We hebben jouw reisverslag en foto's via Jan's zoon bekeken. We hebben je verslagen niet helemaal kunnen lezen maar wel alle foto's bekeken.
Was heel leuk. Veel plezier verder en een goeie reis terug. En met mij gaat alles goed.
Groetjes, Oom Jan en Tante Loeki